Søk

Tisser du på deg når du nyser, hoster eller trener?

Tisser du på deg når du trener, hoster eller nyser?

Kjenner på ubehag over lekkasje ?

Har du tyngdefornemmelse i underlivet?

Føler du at styrken i orgasmer har blitt svakere?






Det fokuseres mye på livskvalitet og helsegevinst i forhold til kondisjon og styrketrening.

Hva med bekkenbunnstrening ? Glemmer du det?

I likhet med muskler ellers i kroppen så trenger muskler i bekkenbunnen vedlikehold hele livet, både hos menn og kvinner.


Helsecoachen og sexologstudenten i meg brenner for å øke bevisstheten rundt bekkenbunnstrening.

Noen av fordelene er f.eks.👇

Kvinner:

-økt blodtilførsel og sterkere orgasmer

-forebygger og bedrer urinlekkasje


Menn:

-knipeøvelse kan øke utholdenhet og gi flere orgasmer.

-kan forsinke utløsningen


En «gratis» øvelse får dere her:

«Heis-øvelsen»


Start med å stram muskler rundt endetarmen, deretter skjede og muskler rundt urinrøret.

Se for deg etasjer i en heis. Navlen er øverste etasje. Løft så opp , "knip knip knip knip knip" i ca. 10 sekunder, slipp så med i "heisen" i ca. 5 sekunder. Gjenta f.eks. 3 ganger og slapp av.


Det er viktig at slike øvelser blir gjort riktig. Våre sexologer har opplæring på utdanningen vår i ulike øvelser for opptrening av bekkenbunnen.

Ønsker du time for å lære deg øvelser for bekkenbunnen så er det bare å ta kontakt med oss via vårt bookingsystem.


Vi selger og vaginakuler i butikken vår, som er til hjelp for å trene opp bekkenbunnen.

G-balls vaginakuler er app-styrt, og gir tilbakemelding under økten.

Kan bestilles her i butikken vår:




Elin

Eier av Sexolog & Parterapeutene, og Intmkos

53 visninger0 kommentarer

Siste innlegg

Se alle